Månedlige arkiver: desember 2011

HAPPY NEW YEAR

Etter syv timer på jobb på by Malene Birger, er jeg mer enn klar for en deilig nyttårsmiddag hos Karoline med fine venninner. Vi kjører faktisk tapas denne gangen også, siden det ble så vellykket på julebordet vi hadde tidligere i desember. Tapas er noe av det beste jeg vet, så det passer meg i grunn veldig bra! Til dessert blir det kaffe med Baileys :D

Kveldens antrekk: (det ble til slutt den røde..)

Kjole Raer // Fjærøredobber Glitter // Armbånd H&M // Clutch mamma sin

Håper alle får en fantastisk start på det nye året! Kameraet blir med meg i kveld, så oppdatering fra kvelden kommer i morgen :)

PLANLEGGER ÅRETS SISTE ANTREKK

Jeg liker å pynte meg litt ekstra på nyttårsaften, og bruker derfor litt ekstra tid på å planlegge hva jeg skal ha på meg på den dagen. I år har jeg valgt å være litt økonomisk ved å bruke noe jeg har hengende i skapet fra før av…

Årets kjolekandidater:

Grønn kjole fra Lipsy, rød kjole fra Raer og svart kjole fra by Malene Birger

Både den svarte og den grønne kjolen har jeg brukt ved tidligere anledninger, mens den røde har jeg aldri brukt før. Jeg heller derfor litt mot sistnevnte og tror jeg kommer til å ende opp med den i morgen.. Resultatet får dere ihvertfall se i morgen!

——

Søte Luisa bak denne fine bloggen har forresten skrevet et superkoselig innlegg om meg på bloggen sin..

Tusen, tusen takk Luisa. Jeg setter utrolig stor pris på det! Hele innlegget hun skrev om meg finner dere her.

HOME SWEET HOME

I går måtte jeg vende nesen tilbake til Bergen igjen etter en fantastisk juleferie på Geilo med familie og venner. Jeg er veldig glad for at jeg ihvertfall fikk gått én skitur i løpet av oppholdet, til tross for at hverken været eller føret var helt optimalt.. Satser på at det blir mange flere i året som kommer!

Nå sitter jeg på kjøkkenet og vurderer om jeg skal ta meg en løpetur i Hordnesskogen før jeg skal på jobb klokken tre. Jeg skal ærlig innrømme at det ikke frister veldig mye med tanke på været, men jeg VET at jeg kommer til å bli veldig glad for det når jeg kommer hjem igjen..

Én ting som alltid virker når treningsmotivasjonen min ikke er helt på topp, er å se på bilder av Victoria’s Secret modellene. Det er kanskje ikke det med realitiske målet, men det får meg ihvertfall til å ville trene og det er tross alt det viktigste!

Marisa Miller

Konklusjonen blir med andre ord at det blir en joggetur på meg. Ønsk meg lykke til, for jeg tror jeg trenger det!

NAPAPIJRI

Skjorte Maison Scotch // Vest Napapijri // Bukse Zara // Tøfler Julegave

I tillegg til vinterskoene fra Ugg som jeg kjøpte rett før jeg dro opp på Geilo, kjøpte jeg også denne vesten fra Napapijri. Begge tingene er fra jobben min INFINITY, som forresten har en veldig bra blogg jeg vil anbefale dere å sjekke ut.

Nå har jeg akkurat inntatt en deilig fiskemiddag sammen med familien min, og skal straks ned til en venninne for å hilse på. Været her oppe har bare blitt verre utover dagen, så jeg gruer meg veldig til å gå utenfor hyttens fire vegger i fare for å blåse vekk.. Skal ihvertfall pakke meg godt inn i den nye boblejakken min fra Peak, skibukse, lue, votter, snøbriller og uggs for å holde varmen!

1. JULEDAG

Nå er det rene stormen her på Geilo, så jeg har dessverre ikke fått gått noen etterlengtede turer på ski ennå. Satser på at været roer seg til i morgen, slik at jeg ihvertfall får gått én skitur før jeg reiser hjem til Bergen igjen 3. juledag. Julaften i går var ihvertfall fantastisk koselig. Vi var totalt 9 stykker samlet rundt bordet, og fikk servert deilig pinnekjøtt til middag og fruktsalat til dessert. Da jeg var mindre var jeg ikke særlig begeistret for pinnekjøtt, men så synes jeg det bare blir bedre og bedre for hvert år som går. Akevitten derimot holder jeg meg langt unna..

Gårsdagens antrekk:

Kjole Bruuns Bazaar // Smykke Mango // Øredobber Bartoz

Da vi hadde spist så mye pinnekjøtt og fruktsalat at vi nesten ikke klarte å bevege på oss lengre, var det endelig tid for åpning av julegavene. Siden jeg skal kjøpe leilighet på nyåret, har jeg i år ønsket meg masse praktiske ting til den. Av farmor og farfar fikk jeg blant annet alt jeg trenger av bestikk og serveringsutstyr, og av mamma og pappa fikk jeg Nespresso maskin.  I tillegg til det fikk jeg penger, filmer, bøker, smykker og mye, mye mer!

Litt av gavene:

Av Morten fikk jeg boblejakken fra Peak som jeg har ønsket meg lenge, og av meg fikk han også en jakke fra Peak. Siden vi ikke feirer jul sammen, åpnet vi gavene for en god stund siden. Jakken har med andre ord blitt godt brukt den siste tiden :)

Til venstre er jakken jeg fikk, og til høyre er jakken jeg ga til Morten bare i en annen farge.

Nå skal jeg se Forrest Gump på TV’en sammen med mamma og mormor. Håper alle koser seg i julen :D

Jul på hytten

Nå lukter det deilig middag i hele hytten her, så jeg gleder meg veldig til årets første pinnekjøttmåltid. Sølvguttene synger for fulle halser på TV’en og hele familien har fått på seg finstasen. Selv sitter jeg i superundertøyet etter å ha lekt med niesen min i flere timer utenfor hytten. Må vel straks hoppe i dusjen, men først tenkte jeg å dele litt bilder med dere og ønske dere en riktig god jul :D

Hytten og anekset vårt

Årets pepperkakehus!

Julefrokost på julaften

Kaisa har pyntet seg til jul med rød sløyfe på hodet :D

Nam nam!

Mamma har slått på stortrommen i år og bakt både pepperkaker, berlinerkranser, konfekt og marsipan. Jeg kommer bokstavelig talt til å trille inn i det nye året!

Bestevenninne Bibbi tok turen ned til oss for å hilse på..

Radarparet, Bibbi og Titti :D

Fine Bibbi <3

Ønsker alle en riktig god jul :D

NYE VINTERSKO

Jeg kjøpte en liten førjulsgave til meg selv i går da jeg var på jobb, nemlig nye vintersko fra Ugg. Modellen heter Adirondack og er helt fantastisk på foten! Vanntette og solide er de også, så disse egner seg perfekt både på fjellet og i Bergen når det er slaps ute.

Ugg Adirondack, 2800,-

Nå er det ikke mange timene til jeg sitter på toget til Geilo. Men først må jeg få pakket og kjøpt inn det siste jeg trenger på butikken. Både dataen og kameraet blir med meg på hytten, så skal prøve å få blogget litt derfra også dersom internettet vil samarbeide med meg.. Krysser fingrene for det!

Ønsker alle en fin lille julaften :D

DAGENS

Kjole og skjerf by Malene Birger // Jakke Patrizia Pepe // Sko Acne // Veske Alexander Wang // Solbriller Ray-Ban

Jeg trenger vel ikke å forklare hvorfor jeg har på meg solbriller idag, hehe? Nå skal jeg ihvertfall straks på jobb og blir der frem til klokken ti i kveld..

Ønsker alle en fin onsdag :D

SNART GEILO

Nå er det kun to dager igjen til jeg sitter på toget opp til hytten vår på Geilo. Ord kan faktisk ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å feire jul der oppe sammen med familien min, og gå lange skiturer med Kaisa. Pappa har allerede reist opp for å gjøre hytten klar til jul, og i går fikk jeg en MMS fra han med et bilde han tok av Kaisa på toppen av Ruperanden..

Verdens fineste <3

Men før jeg får satt meg på toget, har jeg en hel haug med ting som må gjøres ferdig først. Jeg har blant annet to jobbvakter på by Malene Birger, én i dag og én i morgen, jeg må få kjøpt inn de siste julegavene OG få levert de, og til slutt skal jentegjengen samles på torsdag og dra på byn sammen. Sistnevnte vet jeg dessverre ikke om jeg kan være med på da jeg våknet opp med dette øyet i dag..

Auchh…

Det er kjempehovent og klør som en gal, og jeg har «kun» fått det på det ene øyet. Jeg tror kanskje at jeg er allergisk mot eyeliner, men er ikke helt sikker enda. Noen av dere som kanskje har vært borti noe lignende? Da tar jeg ihvertfall imot alle tips med en stor takk!

O’Lykke

Da ble det endelig juleferie på meg også, og det skal feires i kveld med vin, god mat og fine skolevenninner. Lykke!

Kveldens antrekk:

Skjorte Benetton // Bukse 2nd Day // Jakke Patrizia Pepe // Smykke by Malene Birger // Veske Alexander Wang // Sko Acne

Ønsker alle en finfin mandagskveld!